Fraktpolicy och returpolicy
Denna frakt-, retur- och återbetalningspolicy gäller för alla köp du gör från LORD se på Furutorpsgatan, 34 Helsingborg, Skåne 25237, Sverige ("LORD se", "vi", "oss" eller "vår") på www.lordse.se (vår "webbplats"). Det är ditt ansvar att bekanta dig med denna policy.
Genom att göra en beställning för någon av våra produkter intygar du att du har läst denna policy och att du accepterar och accepterar villkoren i denna policy. Om du inte håller med eller accepterar villkoren i denna policy, vänligen gör inte en beställning hos oss. Om du har några frågor eller kommentarer, vänligen kontakta oss via vårt kontaktformulär.
Frakt
Leverans
Alla beställningar kommer att behandlas och skickas så snart som möjligt. När vi har lämnat över din beställning till transportören får du en leveransbekräftelse via e-post. Våra paket levereras vanligtvis inom nedan angivna leveranstider. Beställningar som görs på en lördag, söndag eller allmän helgdag kommer inte att skickas förrän nästa arbetsdag.
Leveranstider
● 1:a klass post (Postnord): 1-2 arbetsdagar inom Sverige och 2-4 arbetsdagar med EU.
Om vi upplever en stor volym av beställningar kan leveranser försenas med några dagar. Vänligen tillåt ytterligare dagar i transit för leverans. Vi kan inte garantera ovan nämnda leveranstider, om det blir en betydande försening i leveransen av din beställning kommer vi att kontakta dig via e-post eller telefon.
Fraktavgifter
Vi tar ut en avgift på 39 kr (3,50 euro) på alla beställningar.
När du handlar för över 329 kr (29 euro) erbjuder vi fri frakt.
Förseningar
Vi försöker se till att beställningar genomförs och levereras inom de leveranstider som anges ovan. Ibland uppstår dock förseningar på grund av produktions- eller leveransproblem utanför vår kontroll, eller på grund av ihållande förseningar eller flaskhalsar.
Om det uppstår en betydande försening i leveransen av din beställning kommer vi att kontakta dig via e-post eller telefon för att informera dig om det nya bekräftade leveransdatumet. Detta betyder dock inte att du har rätt att avbryta din beställning om den överskrider den beräknade tidsramen. Vänligen tillåt extra dagar för leverans under eller strax före semestern.
Importtullar och skatter
Ytterligare importtullar och skatter kan tillkomma och kommer att debiteras när beställningen når den angivna destinationen. Eventuella ytterligare avgifter för tullklarering bör du stå för. Vi har ingen kontroll över dessa avgifter och kan inte förutse vad de kommer att bli. Om dessa avgifter inte betalas kan din beställning returneras till oss och vi kommer inte att kunna återbetala fraktkostnaderna.
Observera att det kan finnas restriktioner för frakt till dig i förhållande till vissa varor och ordervärde. Du kan också behöva tillhandahålla viss dokumentation för att rensa din beställning när den anländer till ditt destinationsland. Detta kan variera från land till land, och vi rekommenderar att du kontaktar ditt lokala tullkontor för ytterligare information innan du gör din beställning. Vi kan inte återbetala några fraktkostnader om din beställning returneras av något av dessa skäl.
Risk för förlust
Alla köpta varor levereras enligt ett fraktavtal med våra transportörer. Detta innebär att risken för förlust och äganderätt för dessa varor övergår till dig vid leverans av din beställning till våra transportörer. Om du inte har mottagit din beställning inom 30 arbetsdagar från leveransdatumet, vänligen kontakta oss. Vi ber dig att kontakta oss så snart som möjligt och inom 45 dagar efter din beställning. Om du kontaktar oss utanför denna tidsram kommer vi inte att kunna spåra din beställning.
Returnerar
Innan du begär eller ordnar en retur, vänligen läs följande information noggrant.
Min leverans är skadad, vad kan jag göra?
Om du har fått en skadad vara, vänligen mejla oss inom 7 dagar efter leverans och inkludera bilder på den skadade varan så att skadan kan verifieras. Vänligen kassera inte föremålet förrän du har hört av oss. En reklamation kan endast beaktas om det tydligt kan visas att varan/varorna är felaktiga eller skadade.
Fel artikelpolicy
I det osannolika fallet att en eller alla varorna du fick inte är vad du beställt, vänligen följ vår returprocess.
Vägra leverans
Om du har vägrat leverans eller planerar att neka leverans av din beställning, vänligen kontakta oss.
Beställningar returnerade till oss
Om din beställning returneras till oss på grund av flera misslyckade leveransförsök, utebliven avhämtning eller otillräcklig/fel adress, tillkommer en returleveransavgift, och vi kan inte återbetala några leveranskostnader.
När vi accepterar returer
Du har en ångerfrist på 14 "arbetsdagar" under vilken du har rätt att ångra ditt köp om du av någon anledning bestämmer dig för att du inte längre vill ha varan från det datum då avtalet ingås (d.v.s. det datum vi skickar våra varor E-post med orderbekräftelse).
Du kan returnera dina varor inom 14 dagar, och den måste returneras som ny och i originalförpackning i återsäljbart skick, komplett och som köpt, åtföljd av ett giltigt köpbevis och returneras till oss inom 14 dagar efter mottagandet förpackningen. Du kommer att behöva packa om varorna i originalförpackningen och skicka dem till oss. För att påbörja en retur, följ helt enkelt vår returprocess
Returprocess
1) Skriv ut vårt returformulär
2) Lägg produkt & ifyllt returformulär.
3) Skicka paketet till oss (du betalar portot).
4) Vi tar emot paketet, kontrollerar produkten och kontaktar dig.
Har du ingen skrivare?
Om du inte har en skrivare kan du skriva ner informationen från ångerblanketten för hand och skicka i paketet.
Skadad vid ankomst
Om något är fel med en vara som du har köpt av oss har du rätt till återbetalning eller ersättning. Observera att en vara som ska betraktas som "skadad vid ankomst" måste vara:
● trasig eller skadad eller inte av tillfredsställande kvalitet,
● oanvändbar eller inte lämplig för ändamålet,
● inte det som annonserades eller stämmer inte överens med beskrivningen.
Observera också att en vara inte kan betraktas som "skadad vid ankomst" om:
● den har skadats av slitage, en olycka eller felaktig användning,
● du kände till felet innan du köpte varan,
● du har ändrat dig.
Om din vara togs emot som "skadad vid ankomst", följ stegen nedan:
1. Ta massor av bilder som visar skadan. Se till att du har bra belysning och att skadan syns tydligt på bilderna.
2. Kontakta oss via e-post och tydligt ange följande:
2.1. Ditt ordernummer, ditt fullständiga namn och leveransadress
2.2. Anledningen till att begära en retur
2.3. Bifoga bilderna du tagit.
3. Vi kommer antingen att acceptera och/eller godkänna (eller provisoriskt godkänna med förbehåll för inspektion) eller avvisa returkravet och tilldela ett returnummer för vidare affärer.
4. Vid returgodkännande kommer returhanteringsprocessen att samordnas av oss.
Ändringar
Ändringar och beställningar gjorda av misstag
När din beställning har skickats kommer du att få ett e-postmeddelande till den e-postadress du angett. Detta innebär dock också att vi inte kan ändra eller annullera din beställning om den redan har skickats.
Om du har lagt en beställning av misstag eller om du har gjort ett misstag vid beställningen måste du kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt inom en timme efter beställningen så att vi kan ändra eller annullera beställningen innan den skickas .
Om din beställning redan har skickats kan vi inte ändra eller annullera beställningen förrän du har returnerat den till oss.
Byte av adress
Vi kan inte ändra eller uppdatera en leveransadress när en beställning har skickats. Kontrollera dina leveransdetaljer innan du skickar din beställning och maila oss innan din beställning skickas om du vill ändra din adress.
Återbetalningar
Allmän
Återbetalningar kommer att behandlas inom 10 dagar. För valutaomvandlingar kommer återbetalningar att göras i den valuta som du betalade för beställningen. Vi tar inget ansvar för eventuella förluster eller vinster som uppstår på grund av förändringar i växelkurser mellan tidpunkten för beställningen och tidpunkten för återbetalning.
Försenade eller saknade återbetalningar
Om du inte har fått en återbetalning inom 14 dagar efter att vi meddelat dig att din återbetalning har utfärdats, dubbelkolla ditt bankkonto och kontakta din bank eller ditt kreditkortsföretag. Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss.
Uppdateringar och kontakt
Vi kan uppdatera denna policy då och då. Kom tillbaka regelbundet för att hålla dig medveten om den senaste versionen. Om du vill kontakta oss angående denna policy, använd vårt kontaktformulär, ring +46 73 6300633, maila oss på [email protected]eller skriv till oss på ovanstående adress.